torsdag 20. september 2012

Endelig sommerferie

Så ble det omsider sommerferie i år også. Det er lørdag 30 juni og jeg setter kursen norover. Bilen er ferdig pakket med det meste, men det viktigste er med; golfutstyr og en knall gul kajakk.
Allerede dagen etter jeg kom hjem måtte jeg ut å teste kajakken for første gang på saltvann, mer bevegelse i vannet på sjøen enn på innsjøer.
Første dag ble det tur til Skjomen; lang og ganske smal fjord, med herlige bratte fjell og isbre rundt noen av toppene. Turkisblått vann.
Fant en fin plass å legge ut kajakken og padlet inn til fjordenden. Turen tok ca 3 timer totalt. Var så ivrig etter å komme i gang at jeg ikke tenkte noe særlig på mat og oppdaget etter hvert at jeg bruker mye erergi, den siste halve timen ble padlet kun på viljen.
En utrolig herlig tur i nydelig vær og en natur som kan ta pusten fra deg.
Uvanlig følelse at selv om det var omtrent vindstille så er vannet alltid i noe bevegelse, litt småstressa i starten, men fikk taket på det etter hvert.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar